Ett pluggtips jag inte skulle klara mig utan

Somsagt så klarar jag inte av att läsa över 10 sidor utan pauser, eftersom jag läser högt för att minnas något så får jag väldigt ont i halsen efter en stund så utan pauserna skulle min hals och röst va helt död :S
 
En annan bra grej med pauser e att man kan samla ny energi t.ex framför tvn en stund, de e ju bara det att försöka komma sig från tvn då xD Man har ju också någoy att se framemot efter några jobbiga sidor så det e ju braa ;)
TBH så tror jag att det här e det ända "pluggtipset" som jag använder mig av (kan ju inte säga att det fungerar eftersom jag inte vet om det gör det för jag får dåligt i proven iaf , men det blir lättare att läsa ut boken iaf!)

inte jag idag
 

Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB säger:

Jag läser också högt för att minnas. Det är galet vad trött man blir i halsen!

2014-02-03 | 19:22:37
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback